[1] Caetano, Elsa, et al. "Studies for controlling human-induced vibration of the Pedro e Inês footbridge, Portugal. Part 1: Assessment of dynamic behaviour."Engineering Structures 32.4 (2010): 1069-1081.
[2] Caetano, Elsa, et al. "Studies for controlling human-induced vibration of the Pedro e Inês footbridge, Portugal. Part 2: Implementation of tuned mass dampers." Engineering Structures 32.4 (2010): 1082-1091.
[3] Luu, M., V. Zabel, and C. Könke. "An optimization method of multi-resonant response of high-speed train bridges using TMDs." Finite Elements in Analysis and Design, vol. 53, pp. 13-23, (2012)
[4] Domaneschi, M., L. Martinelli, and E. Po. "Control of wind buffeting vibrations in a suspension bridge by TMD: Hybridization and robustness issues."Computers & Structures 155 (2015): 3-17.
[5] JP Den Hartog. Mechanical vibrations. Courier Corporation, 1985.
[6] زهرایی، مهدی.1389.کنترل غیرفعال ارتعاشات. چاپ اول، موسسه انتشارات دانشگاه تهران
[7] اداره کل خط و سازههای فنی راهآهن جمهوری اسلامی ایران، (1386). گزارش نتایج آزمایش ارتعاشسنجی پل قلعه مرغی، سازمان مهندسی و عمران شهرتهران.
[8] «توسعه روش طیف ظرفیت و تعیین تغییر مکان هدف و مدنظر گرفتن نقطه کنترل در پل های دارای انحناء در پلان». علی گل افشاور، فرهاد دانشجو، مجله علمی پژوهشی عمران مدرس، دوره چهاردهم، شماره 2، تابستان 1393، صفحه 187 تا 128.