فخری؛ منصور؛ حدود شاخص بینالمللی ناهمواری(IRI) برای راههای ایران؛ کتاب راهنما؛ پژوهشکده حمل ونقل، 1389، صفحههای 275 تا 286.
[2] Zaabar, Imen, Effect of pavement conditions on vehicle operating costs including fuel consumption, vehicle durability and damage to transported goods, Michigan State University, Ph.D. dissertation, 2010.
[3] Sandberg, Ulf S.I., Road macro- and megatexture influence on fuel consumption, ASTM STP 1031 page 460-479, 1990.
[4] E. Beuving, T. De Jonghe, D. Goos, T. Lindahl, A. Stawiarski., Environmental impacts and fuel efficiency of road pavements, industry report, joint EAPA/Eurobitume task group fuel efficiency, 2004.
[5] Federal Highway Administration., Westrack track roughness, fuel consumption and maintenance costs, report numbers FHWA-RD-00-052, pp 29-31, 2000.
[6] Mclean. John, foley., Graham, Road surface characteristics and condition: effects on road users,
ARRB transport research, research report ARR314, 1988.
]7[ معاونت برنامهریزی- دفتر فناوری اطلاعات؛ سالنامه آماری سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای 1389؛ سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای، معاونت برنامهریزی، 1390.
]8[ معاونت برنامهریزی- دفتر فناوری اطلاعات؛ فهرست بهای واحد پایه رشته راه؛ باند فرودگاه و زیرسازی راهآهن رسته راه و ترابری سال 1388؛ سازمان برنامه و بودجه، معاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی، 1388.
]9[ وزارت راه و شهرسازی؛ موسسه قیر و آسفالت ایران پژوهشکده حمل و نقل؛ آیین نامه روسازی آسفالتی راههای ایران نشریه شماره 234؛ معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، تجدید نظر اول، 139