دهقان؛ احسان؛ مقاومسازی تیرهای ترک خورده فولادی بوسیله ورقهای FRP؛ رساله دکتری تخصصی؛ دانشگاه تربیت مدرس؛ دانشکده فنی مهندسی؛ اسفند 1388.
[2]Zhao, XL, Zhang, L.,(2007),State-of-the-art review on FRP strengthened steel structures,Engineering Structures,Vol. 29, p 1808–23.
[3]Fawzia, S, Al-Mahaidi, R, Zhao, XL, Rizkalla, S., (2005),Repair of damaged aluminum truss joints of highway overhead sign structures using FRP, Construction and Building Materials, Vol. 20,p 948-956.
[4] MSL Engineering Ltd and Devonport Management Ltd, (Rev.1,November 2004),Assessment of repair techniques for ageing or damaged structures, Joint Industry Project Final Report, MSL Document Ref. C35700R001.
[5]Seica M, and Packer, J., (2007),FRP materials for the rehabilitation of tubular steel structures for underwater applications, Composite Structures, Vol. 80, p 440-450.
[6]Fam, A., Witt, S., Rizkalla, S., Fawzia, S, Al-Mahaidi, R, Zhao, XL, Rizkalla, S., (2005), Strengthening of circular hollow steel tubular section using CFRP sheets, Construction and Building Materials.
[7]Pantelides C., Nadauld J.,(2003)Repair of cracked aluminium overhead sign structures with GFRP composites.
[8]Lapczyk, I., Hurtado, J.A., (2007), Progressive damage modeling in fiber-reinforced materials, Composites, Part A, Vol. 38, p 2333-2341.
[9] وظیفه اصل؛ یعقوب؛ بررسی تئوری-تجربی اتصال کاور کامپوزیتی به بدنه فلزی خودرو ؛ پایان نامه کارشناسی ارشد؛ دانشگاه تربیت مدرس؛ دانشکده فنی مهندسی؛ زمستان 1388.
[10]Lee, M.K. M., Llewelyn-Parry, A., (2005),Strength prediction for ring-stiffened DT-joints in offshore jacket structures, Engineering Structures, Vol. 27, p 421-430.
[11]Lesani, M., Bahari, M.R., Shokreh, M.M., (2013),Detail investigation on un-stiffened T/Y tubular joints behavior under axial compressive loads, Journal of Constructional Steel Research, Vol. 80, p 91-99.
[12]SIMIULIA Inc., ABAQUS 3.610 User Manual.
[13] لسانی؛ محمد؛ بهسازی اتصالات لولهای فلزیT و Y شکل تحت اثر بار محوری فشاری به کمک دورپیچ FRP؛ رساله دکتری؛ دانشگاه تهران؛ دانشکده مهندسی عمران؛ شهریور1392.