دوره 19، شماره 5 - ( 1398 )                   جلد 19 شماره 5 صفحات 247-237 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Valizadeh M, Khazaeny G. Evaluation of simultaneous effect of rubber and recycled steel fibers from waste tire on the abrasion resistance of concrete. MCEJ 2019; 19 (5) :237-247
URL: http://mcej.modares.ac.ir/article-16-31126-fa.html
ولی‌ زاده میثم، خزائنی گرشاسب. ارزیابی اثر همزمان لاستیک و الیاف فولادی بازیافت شده از تایر ضایعاتی بر مقاومت سایشی بتن. مهندسی عمران مدرس. 1398; 19 (5) :237-247

URL: http://mcej.modares.ac.ir/article-16-31126-fa.html


1- دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی عمران-سازه، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب ، civil.eng.valizadeh@gmail.com
2- استادیار مهندسی عمران-سازه، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب
چکیده:   (4534 مشاهده)
امروزه از معضلات اصلی بشر حفظ محیط زیست در برابر وجود مواد ضایعاتی است. استفاده مجدد این مواد همچون لاستیک تایر ضایعاتی به عنوان جایگزینی بخشی از مصالح در ساخت بتن به عنوان یک استراتژی اساسی جهت دستیابی به توسعه پایدار محسوب می‌شود. در این پژوهش به‌کارگیری همزمان پودر و خرده لاستیک و سیم و الیاف فولادی بازیافت شده از تایر ضایعاتی در مخلوط بتن، مورد بررسی مقاومت‌های سایشی و فشاری و وزن واحد حجم بتن قرار گرفته است. در پژوهش حاضر در ۱۲ طرح اختلاط از جایگزینی پودر و خرده لاستیک با ماسه به مقدار ۹، ۱۳/۵، ۱۸، ۲۲/۵ و ۲۷ درصد حجمی ماسه و افزودن سیم و الیاف فولادی بازیافتی از تایر به مقدار ۰/۵ درصد حجمی استفاده شده است. نتایج آزمایشات نشان می‌دهد افزودن ۰/۵ درصد الیاف فولادی بازیافتی به بتن حاوی ۹ درصد پودر و خرده لاستیک، کاهش مقاومت فشاری را بهبود می‌بخشد و باعث افزایش مقاومت سایشی می‌شود. با افزایش درصد‌های جایگزینی پودر و خرده لاستیک با ماسه در مخلوط بتن همراه با ۰/۵ درصد الیاف فولادی بازیافتی، مقاومت سایشی بتن افزایش اما مقاومت فشاری و وزن واحد حجم بتن کاهش می‌یابد. مقاومت سایشی این نوع بتن‌های حاوی مواد ضایعاتی نسبت به بتن شاهد تا ۳۷/۵ درصد افزایش داشته است.
متن کامل [PDF 711 kb]   (2699 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشی اصیل (کامل) | موضوع مقاله: مهندسی عمران و سازه
دریافت: 1397/12/17 | پذیرش: 1398/7/30 | انتشار: 1398/10/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.