دوره 10، شماره 4 - ( 1389 )                   جلد 10 شماره 4 صفحات 69-57 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


چکیده:   (7083 مشاهده)
چکیده- در این مقاله دو نوع اثر ناکاملی هندسی اولیه در قاب های فولادی بر ظرفیت باربری و قابلیت اعتماد این سیستم ها مطالعه شده است. ناکاملی هندسی موجود در مختصات گره های اتصالی اعضای سازه به یک دیگر و ناکاملی هندسی ناشی از وجود انحنا در راستای اولیه و تئوری اعضای مختلف سازه که در مطالعات گذشته کم تر به صورت متغیرهایی تصادفی در تحلیل ها وارد شده است. به این منظور با انجام تحلیل استاتیکی و غیرخطی پوش اُور و با استفاده از روش ها ی مرتبه ی اول قابلیت اعتماد و شبیه سازی مونت کارلو، قابلیت اعتماد سیستم های مورد نظر محاسبه می شود. علاوه بر این، با به کارگیری تحلیل حساسیت به روش پیاده سازی شده، اهمیت هر یک از متغیرهای تصادفی مذکور از نظر OpenSees مشتق گیری مستقیم که در ساختار شیءگرای نرم افزار میزان تأثیری که در رفتار سیستم دارند ارزیابی می شود. نتایج به دست آمده نشان می دهند که برخی از ناکاملی های هندسی مذکور از اهمیت ویژه ای در قابلیت اعتماد این سیستم ها برخوردارند که نشان دهنده اهمیت تغییرات هرچند کوچک این پارامترها در احتمال خرابی قاب های فولادی است
متن کامل [PDF 1692 kb]   (4923 دریافت)    

دریافت: 1387/5/21 | پذیرش: 1388/9/21 | انتشار: 1389/12/11

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.