دوره 14، شماره 5 - ( 1393 )                   جلد 14 شماره 5 صفحات 158-147 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mamdoohi A, Saffarzadeh M, bazargany A. Optimized Linear Programming for Ramp Metering, Case Study. MCEJ 2014; 14 (5) :147-158
URL: http://mcej.modares.ac.ir/article-16-3759-fa.html
ممدوحی امیررضا، صفارزاده محمود، علی رضا بازرگانی. توسعه مدل برنامه‌ریزی خطی جهت کنترل بهینه رمپ‌ها: مطالعه موردی بزرگ‌راه شهید همت. مهندسی عمران مدرس. 1393; 14 (5) :147-158

URL: http://mcej.modares.ac.ir/article-16-3759-fa.html


1- دانشگاه تربیت مدرس
چکیده:   (6081 مشاهده)
 کنترل رمپ در بزرگراه‌های شهری یکی از سیاست‌های کنترل ترافیک کاراست که می‌تواند وضعیت ازدحام بزرگراه‌ها را با محدود کردن تعداد خودروهای ورودی به بزرگراه بهبود بخشد. چالش اصلی این استراتژی، تعیین نرخ‌های بهینه ورود وسایل نقلیه به تفکیک رمپ‌های مختلف به مسیر اصلی است به گونه‌ای که منجر به حداکثر حجم تردد در مسیر اصلی شود. در این تحقیق، یک مدل برنامه‌ریزی خطی جهت کنترل بهینه رمپ‌ها با توجه به محدودیت ظرفیت مسیر اصلی و محدودیت طول صف در رمپ‌های ورودی توسعه یافته است. هدف اصلی این تحقیق پیاده‌سازی و اجرای مدل برنامه‌ریزی ریاضی توسعه‌یافته برای یک نمونه واقعی و پرازدحام در شهر تهران و بررسی چالش‌ها و آثار آن است. در عملیات میدانی نسبتاً وسیع شامل گردآوری داده‌های حجم تردد بزرگراه شهید همت تهران رویکرد شرق به غرب حد فاصل بزرگراه مدرس تا خروجی بزرگراه شهید چمران و رمپ‌های در این محدوده در مدت 3 ساعت، حدود 15000 خودروی عبوری شمارش شدند. نتایج اجرای مدل برای این محدوده نشان‌دهنده بهبود سطح سرویس مسیر اصلی از F به E و افزایش سرعت در مقاطع اصلی آزادراه بین 18 و 24 کیلومتر در ساعت و همچنین کاهش زمان سفر در مسیر اصلی به مقدار 9 دقیقه است.
متن کامل [PDF 733 kb]   (4923 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله اصلی | موضوع مقاله: عمران
دریافت: 1390/10/11 | پذیرش: 1393/9/1 | انتشار: 1393/11/8

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.