دوره 7، شماره 1 - ( 1387 )                   جلد 7 شماره 1 صفحات 93-83 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Experimental Investigation of Crack Initiation and Fatigue Life of Spot Weld Coach Peel Specimens. MCEJ 2008; 7 (1) :83-93
URL: http://mcej.modares.ac.ir/article-16-2179-fa.html
عطایی شروان، آقا کوچک علی اکبر، معرفت محمدصادق، محمدزاده سعید. معتبرسازی مدل اجزای محدود پل راه‌آهن به‌کمک شبکه‌ عصبی مصنوعی. مهندسی عمران مدرس. 1387; 7 (1) :83-93

URL: http://mcej.modares.ac.ir/article-16-2179-fa.html


1- دانشگاه تربیت مدرس
2- دانشگاه تهران
3- دانشگاه علم و صنعت ایران
چکیده:   (5841 مشاهده)
آزمایش میدانی پلها با استفاده از پاسخ ناشی از بهره‌برداری پلها، از نظر اقتصادی مقرون به‌صرفه و از منظر اجرایی عملی‌ است. روشهای کلاسیک پردازش اطلاعات این‌گونه آزمایشها، بر شناسایی پارامتری و غیرپارامتری سیستم و بر نظریه آمار و احتمالات مبتنی است. نظریه یادگیری که در دو شاخه احتمالاتی و شبکه‌ عصبی مصنوعی مطرح می‌شود، روش مناسب، قابل اعتماد و کاراتری برای پردازش اطلاعات حسگرهای این نوع آزمایش در اختیار قرار می‌دهد. در این تحقیق از شبکه عصبی مصنوعی تطبیقی خطی برای پردازش اطلاعات حسگرهای کرنش و تغییر مکان استفاده شده و کاربرد آن در جایگزینی مدل اجزای محدود و کمک در معتبرسازی مدل اجزای محدود در نقاط آموزش دیده، تبیین شده است.
متن کامل [PDF 789 kb]   (2776 دریافت)    

دریافت: 1280/9/23 | پذیرش: 1280/9/23 | انتشار: 1388/5/6

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.