AU - salehikalam, arsalan AU - abdi, ali AU - aminrad, ali TI - Analyzing deceleration time lead to congestion in based on behavior patterns PT - JOURNAL ARTICLE TA - mdrsjrns JN - mdrsjrns VO - 16 VI - 5 IP - 5 4099 - http://mcej.modares.ac.ir/article-16-4080-fa.html 4100 - http://mcej.modares.ac.ir/article-16-4080-fa.pdf SO - mdrsjrns 5 AB  - در این مقاله، الگو های رفتاری راننده پیرو مبتنی بر تئوری نامتقارن رفتاری و پدیده هیسترسیس ترافیک در داده های عبوری NGSIM دسته بندی و سپس مبتنی بر مدل تعقیب خودرو Newell پارامترهای τ,δ متعلق به آخرین موج کاهش شتاب منتهی به ازدحام و موج توقف منتهی به ازدحام محاسبه می گردند. زمان بین دو فاز توقف و ازدحام مبتنی بر فازبندی مسیر حرکت وسیله نقلیه پیرو با شناسایی نمودن زمان بین دو فاز دریافت آخرین موج کاهش شتاب تا زمان ورود به توقف، نقاط دریافت موج توقف منتهی به ازدحام و زمان موج ورود به ازدحام شناسایی می شوند. الگوهای شبکه عصبی ایجاد می شوند تا تاثیر پارامترهای موج کاهش شتاب، موج توقف، زمان بین فاز کاهش شتاب - توقف و فاز توقف- ازدحام مبتنی بر الگوهای رفتاری بر زمان بین دو فاز کاهش شتاب منتهی به ازدحام آنالیز شوند. نتایج آنالیز نشان می دهد که مبتنی بر هر سه الگوی رفتاری، پارامتر موج کاهش شتاب منتهی به ازدحام و همچنین زمان فاز توقف منتهی به ازدحام موثرترین پارامتر بر زمان بین دو فاز می باشند. مبتنی بر الگوی عملکرد زیاد – محتاط افزایش موج کاهش شتاب منتهی به ازدحام منجر به کاهش زمان بین دو فاز و مبتنی بر الگوی عملکرد کم – محتاط منجر به افزایش زمان بین دوفاز و مبتنی بر الگوی رفتاری عملکرد پیوسته افزایشی – محتاط منجر به افزایش زمان بین دو فاز می گردد. CP - IRAN IN - Tehran LG - eng PB - mdrsjrns PG - 91 PT - YR - 2016