دوره 10، شماره 2 - ( 1389 )                   جلد 10 شماره 2 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Kavussi1 A, Abdi A. Evaluation of Stripping in Asphalt Pavements Using Abrasion Test. IQBQ. 2010; 10 (2)
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-16-7037-fa.html
کاوسی امیر، عبدی علی. بررسی عریانشدگی مصالحسنگی در رویههای آسفالتی به روش آزمایش سایش. مهندسی عمران مدرس. 1389; 10 (2)

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-16-7037-fa.html


چکیده:   (2444 مشاهده)
چکیده- هدف از این تحقیق بررسی عریانشدگی در رویههای آسفالتی، با تکیه بیشتر بر مصالح سنگی و انتخاب روشی مناسب برای کنترل و بررسی این معضل در شرایط آزمایشگاهی است. برای بررسی این خرابی با مطالعه موردی آزادراه زنجان قزوین که این پدیده در برخی از قطعات آن دیده شده، از معدن مصالح سنگی مربوط به قطعاتی که عریان شدگی در آنها شدیدتر از سایر قسمتها بود، استعداد عریانشدگی XRD و XRF مصالح برای ساخت آسفالت انتخاب شد. در ابتدا با آزمایشهای این مصالح ناشی از فزونی کانی سیلیس در آنها مشخصشد. سپس با ساخت نمونههای مخلوط قیر و مصالح و انجام آزمایش بصری آبجوشان بر روی این نمونهها تخمین اولیهای از عریانشدگی مصالح سنگی در مخلوطهای آسفالتی بهدست آمد. همچنین با ساخت نمونههای آسفالت سطحی و انجام آزمایش سایش در شرایط مرطوب بر روی نمونهها، صحت آزمایشهای انجامشده قبلی از دیدگاه دیگری بررسی شد. در تمامی آزمایشهای انجام شده بر روی نمونههای آسفالتی از ماده افزودنی آهک هیدراته برای ترمیم و کاهش این خرابی استفاده شد. نتایج حاصل از این تحقیق حاکی از آن است که اگر آهک هیدراته بهعنوان افزودنی بهکار رود موجب تقلیل عریان شدگیشده و باعث افزایش انسجام و دوام روسازی آسفالتی میشود. رویکرد ارائهشده به بهبود و اصلاح خواص مصالح مورد استفاده در رویههایآسفالتی در برابر عریانشدگی منجر میشود.
متن کامل [PDF 197 kb]   (4321 دریافت)    

دریافت: ۱۳۸۶/۱۰/۱۴ | پذیرش: ۱۳۸۷/۴/۱۴ | انتشار: ۱۳۸۹/۱۲/۱۴

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code