دوره 16، شماره 5 - ( 1395 )                   جلد 16 شماره 5 صفحات 102-91 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) ، salehikalam.arsalan@gmail.com
2- دانشکده فنی مهندسی دانشگاه امام خمینی قزوین
چکیده:   (5976 مشاهده)
در این مقاله، الگو های رفتاری راننده پیرو مبتنی بر تئوری نامتقارن رفتاری و پدیده هیسترسیس ترافیک در داده های عبوری NGSIM دسته بندی و سپس مبتنی بر مدل تعقیب خودرو Newell پارامترهای τ,δ متعلق به آخرین موج کاهش شتاب منتهی به ازدحام و موج توقف منتهی به ازدحام محاسبه می گردند. زمان بین دو فاز توقف و ازدحام مبتنی بر فازبندی مسیر حرکت وسیله نقلیه پیرو با شناسایی نمودن زمان بین دو فاز دریافت آخرین موج کاهش شتاب تا زمان ورود به توقف، نقاط دریافت موج توقف منتهی به ازدحام و زمان موج ورود به ازدحام شناسایی می شوند. الگوهای شبکه عصبی ایجاد می شوند تا تاثیر پارامترهای موج کاهش شتاب، موج توقف، زمان بین فاز کاهش شتاب - توقف و فاز توقف- ازدحام مبتنی بر الگوهای رفتاری بر زمان بین دو فاز کاهش شتاب منتهی به ازدحام آنالیز شوند. نتایج آنالیز نشان می دهد که مبتنی بر هر سه الگوی رفتاری، پارامتر موج کاهش شتاب منتهی به ازدحام و همچنین زمان فاز توقف منتهی به ازدحام موثرترین پارامتر بر زمان بین دو فاز می باشند. مبتنی بر الگوی عملکرد زیاد – محتاط افزایش موج کاهش شتاب منتهی به ازدحام منجر به کاهش زمان بین دو فاز و مبتنی بر الگوی عملکرد کم – محتاط منجر به افزایش زمان بین دوفاز و مبتنی بر الگوی رفتاری عملکرد پیوسته افزایشی – محتاط منجر به افزایش زمان بین دو فاز می گردد.
متن کامل [PDF 823 kb]   (3071 دریافت)    
نوع مقاله: طرح پژوهشی | موضوع مقاله: زلزله
دریافت: 1394/6/25 | پذیرش: 1395/3/19 | انتشار: 1395/12/1

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.