دوره 16، شماره 4 - ( 1395 )                   جلد 16 شماره 4 صفحات 81-69 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

hojjati S H. Effects of Different Turbulence Models on Flow over a Triangular Flip-Bucket. MCEJ 2016; 16 (4) :69-81
URL: http://mcej.modares.ac.ir/article-16-11413-fa.html
حجتی سید حامی، محمدیون سعید، صالحی نیشابوری سید علی اکبر. بررسی عملکرد مدل‌های مختلف آشفتگی در جریان عبوری از جام پرتابی مثلثی. مهندسی عمران مدرس. 1395; 16 (4) :69-81

URL: http://mcej.modares.ac.ir/article-16-11413-fa.html


1- دانشجو
2- کارشناس ارشد مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه تربیت مدرس
3- استاد دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست و پژوهشکده مهندسی آب، دانشگاه تربیت مدرس
چکیده:   (8524 مشاهده)
جریان عبوری از جام پرتابی، جریانی به شدت آشفته و دو فازی می‌باشد. . آشفتگی یکی از محدودکننده‌ترین عوامل در شبیه‌سازی عددی جریان سیالات می‌باشد، به طوری که با ثابت فرض کردن ابعاد شبکه و روش گسسته‌سازی، فاکتور موثر در زمان محاسبات، مدل آشفتگی خواهد بود. هدف از انجام این پژوهش، استفاده از روش عددی در تحلیل جریان دو فازی و آشفته عبوری از جام‌ پرتابی مثلثی به منظور مقایسه آن با نتایج آزمایشگاهی و بررسی عملکرد مدل‌های مختلف آشفتگی برای این نوع جریانات می‌باشد. به منظور دست‌یابی به اهداف مذکور با استفاده از نرم افزار فلوئنت، معادلات رینولدز درحالت دوبعدی و گذرا برای جریان عبوری از جام پرتابی حل شده‌اند. برای مدل کردن جریان آشفته از مدل‌های مختلف آشفتگی k-ε، k-ω و RSM و به منظور شبیه‌سازی جریان دوفازی آب و هوا از روش حجم سیال استفاده شده است. در بررسی پارامتر حداکثر فشار دینامیکی بر روی جام مدل k-ε استاندارد حالت "عدد رینولدز پایین (LRN)" و مدل RSM Stress Omega جواب‌های مشابه و دقیقی را در بین مدل‌های بررسی شده بدست می‌آورند. مدل SST k-ω جواب بهتری نسبت به مدل k-ω استاندارد و جواب نسبتاً مشابه با مدل k-ε در محاسبه حداکثر فشار دینامیکی بر روی جام می‌دهد. همچنین این مدل در محاسبه پروفیل جت خروجی از جام عملکرد بهتری نسبت به سایر مدل‌های مبتنی بر لزجت گردابه‌ای ارائه می‌دهد. در نهایت مدل k-ω SST با در نظر‌گیری زمان و هزینه محاسبات به عنوان مدل مناسب برای جریان عبوری از جام پرتابی مثلثی معرفی شده است.
متن کامل [PDF 961 kb]   (9042 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله اصلی | موضوع مقاله: سازه های هیدرولیکی و دریایی|عمران
دریافت: 1393/2/3 | پذیرش: 1395/8/1 | انتشار: 1395/8/23

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.