دوره 12، شماره 3 - ( 1391 )                   جلد 12 شماره 3 صفحات 101-91 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Esmaeeli M, Ghahari S. Laboratory Study on the Effect of Poly-Propylene Fiber Reinforced Concrete for Application in Sleeper. MCEJ 2012; 12 (3) :91-101
URL: http://mcej.modares.ac.ir/article-16-11253-fa.html
اسماعیلی مرتضی، قهاری سید علی. بررسی آزمایشگاهی تأثیر الیاف پلی‌پروپیلن بر رفتار بتن تراورس. مهندسی عمران مدرس. 1391; 12 (3) :91-101

URL: http://mcej.modares.ac.ir/article-16-11253-fa.html


1- دانشگاه علم وصنعت
چکیده:   (6427 مشاهده)
از آن جایی که تراورس بتنی به عنوان یکی از اجزای روسازی خط راه آهن بالاستی در معرض شرایط آب و هوایی متنوعی قرار می گیرد، مسئله کنترل خوردگی و افزایش دوام آن از اهمیت به سزایی برخوردار است. از این رو اگر بتوان با به کارگیری مواد افزودنی مناسب در قالب مسلح کننده ها، میزان ایجاد و گسترش ترک های سطحی را در این عضو محدود کرد، این موضوع تأثیر مستقیمی بر بهبود دوام و افزایش عمر آن خواهد داشت. در این مقاله تلاش شده است تا میزان افزایش مقدار مقاومت های کششی و خمشی و هم چنین کاهش مقاومت فشاری بتن مسلح شده به الیاف پلی پروپیلن با نظر به کاربرد آن در تراورس بتنی بررسی شود. برای این منظور با اضافه کردن مقادیر مختلفی از الیاف پلی پروپیلن به بتن تراورس و بررسی تأثیر آن بر رفتار 72 نمونه ساخته شده، در نهایت مقدار بهینه ای برابر kg/m37/0 شناسایی شد که این مقدار با مقادیر اعلام شده به وسیله سایر محققان همخوانی دارد. بررسی و تحلیل نتایج به دست آمده از آزمایش ها نظیر مقدار بهینه الیاف، نشان دهنده کاهش مقدار مقاومت فشاری، افزایش مقادیر مقاومت کششی، مقاومت خمشی و افزایشVB به ترتیب به میزان 7/8 ، 33 ، 10 و 51 درصد می باشد
متن کامل [PDF 705 kb]   (12776 دریافت)    

دریافت: 1389/9/24 | پذیرش: 1390/12/20 | انتشار: 1391/7/1

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.