دوره 16، شماره 3 - ( 1395 )                   جلد 16 شماره 3 صفحات 137-146 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

KAVOSY A. The role of Sulphur Polymer and Crumb Rubber additives in resistance against stripping of asphalt mixes. IQBQ. 2016; 16 (3) :137-146
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-16-10996-fa.html
کاووسی امیر، آذرنیا مهدی، تقوی زواره حسن. بررسی اثر افزودنی‌های گوگردپلیمری و پودرلاستیک در مقاومت عریان‌شدگی مخلوط‌های آسفالتی. مهندسی عمران مدرس. 1395; 16 (3) :137-146

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-16-10996-fa.html


1- دانشگاه تربیت مدرس
2- دانشکده عمران
چکیده:   (1570 مشاهده)
گوگرد از سال‌ها قبل به عنوان یکی از افزودنی‌های مقاومتی آسفالت مورد استفاده بوده است، اما به دلایل زیست محیطی و ایجاد سختی بیش از حد در آسفالت کمتر مورد استفاده قرار گرفته است. در سال‌های اخیر با گسترش تولید پلیمر، بکارگیری برخی از پلیمرها در تولید محصول گوگردپلیمری موردنظر قرار گرفت. اما به دلایل محدودیت امکان کاربرد پلیمر هنوز این آسفالت‌ها شکنندگی بالایی دارند. نتایج تحقیقات گذشته بیانگر عملکرد بهتر روش تر نسبت به روش خشک می-باشد.کاهش هزینه تولید، پوشش بهتر سنگدانه‌ها، انعطاف‌پذیری بیشتر و افزایش مقاومت مخلوط آسفالتی برخی از ویژگی‌های استفاده از پودرلاستیک در مخلوط آسفالتی می‌باشد. در این پژوهش به ارزیابی نقش درصدهای مختلف گوگردپلیمری (30،40 و50 درصد) و پودرلاستیک (16،18و20 درصد) به تفکیک و همچنین بررسی تاثیر ترکیب این دو افزودنی بر حساسیت رطوبتی مخلوط‌های آسفالتی پرداخته شده است. با استفاده از آزمایش لاتمن اصلاح شده (AASHTO -T283) مقاومت کششی غیرمستقیم نمونه‌ها در شرایط اشباع و خشک به دست آمده و با یکدیگر مقایسه شده است. نتایج بدست آمده نشان داد که افزایش درصد گوگردپلیمری منجر به افزایش حساسیت رطوبتی شده و استفاده از پودرلاستیک، افزایش مقاومت کششی و کاهش حساسیت رطوبتی را به ‌همراه دارد. بررسی تاثیرات ترکیب این دو افزودنی در این تحقیق نشان داد که استفاده از 16 درصد پودرلاستیک در ترکیب با 40 یا 50 درصد گوگردپلیمری به مخلوط منجر به آن شد که مقدار TSR مخلوط کمتر از 80 درصد گردد و در سایر نسبت‌های ترکیب این دو افزودنی مقدار TSR بیش از 80 درصد است.
متن کامل [PDF 771 kb]   (1027 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله اصلی | موضوع مقاله: راه و ترابری
دریافت: ۱۳۹۳/۸/۲۵ | پذیرش: ۱۳۹۴/۱۰/۲۷ | انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA