دوره 15، شماره 5 - ( 1394 )                   جلد 15 شماره 5 صفحات 160-149 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

abbasi M, fathi M. Renovation of Orthotropic steel decks to control fatigue in rib-to-deck joints. MCEJ 2015; 15 (5) :149-160
URL: http://mcej.modares.ac.ir/article-16-9509-fa.html
عباسی محمد، فتحی مجتبی. مقاوم سازی عرشه های ارتوتروپیک فولادی بمنظور کنترل خستگی اتصالات تیرچه طولی به صفحه عرشه. مهندسی عمران مدرس. 1394; 15 (5) :149-160

URL: http://mcej.modares.ac.ir/article-16-9509-fa.html


1- دانشجوی کارشناسی ارشد سازه، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه رازی کرمانشاه
2- عضو هیات علمی گروه عمران، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه رازی کرمانشاه
چکیده:   (4585 مشاهده)
یکی از دلایل اصلی برای مشکلات خستگی در عرشه های ارتوتروپیک فولادی، سختی کم صفحه عرشه است. در این مقاله، با افزایش سختی صفحه عرشه توسط سه روش مقاوم سازی ، کاهش تنش در اتصالات تیرچه طولی به صفحه عرشه مطالعه شده است. برای این منظور، یک عرشه ارتوتروپیک فولادی توسط نرم افزار المان محدود ABAQUS مدل سازی و مطابق آیین نامه طراحی پل آشتو شبیه سازی خستگی و سپس به سه روش مقاوم سازی استفاده از صفحات فولادی پیوندی، صفحات فولادی ساندویچی و لایه بتن مسلح با عملکرد بالا، این کاهش تنشها مطالعه شده است. نتایج این تحلیل ها نشان می‌دهد، در اتصالات تیرچه طولی به صفحه عرشه، روش های مقاوم سازی می‌توانند سطح تنش ها برای نقاط مستعد آسیب خستگی در صفحه عرشه را حدود ٨٠ درصد و برای نقاط مستعد آسیب خستگی در جداره تیرچه طولی را حدود ٧٠ درصد کاهش دهند، در نتیجه عمر خستگی عرشه به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. همچنین مقایسه روش های مقاوم سازی نشان می‌دهد که روش لایه بتن مسلح با عملکرد بالا در میان سه روش مقاوم سازی بهترین نتایج را خواهد داد.
متن کامل [PDF 1969 kb]   (3614 دریافت)    
نوع مقاله: مقاله اصلی | موضوع مقاله: سازه
دریافت: 1393/7/26 | پذیرش: 1394/6/1 | انتشار: 1394/6/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.