دوره 11، شماره 4 - ( 1390 )                   جلد 11 شماره 4 صفحات 68-57 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zabihi Tari M, Saffarzadeh M, Sharifi Yazdi M, Abdi A. An Optimum Model for Hub-and-Spoke Network Based on the Current Demand (Case Study: Iran Airport Network). MCEJ 2011; 11 (4) :57-68
URL: http://mcej.modares.ac.ir/article-16-6364-fa.html
ذبیحی طاری مجید، صفارزاده محمود، شریف یزدی مهدی، عبدی علی. ارائه مدل بهینه شبکه پروازی قطب و اقمار بر اساس تقاضای موجود (مطالعه موردی: شبکه فرودگاه های داخلی ایران). مهندسی عمران مدرس. 1390; 11 (4) :57-68

URL: http://mcej.modares.ac.ir/article-16-6364-fa.html


چکیده:   (6254 مشاهده)
صنعت حملونقل هوایی، به خاطر تأثیر زیاد بر توسعه اقتصادی و سطح رفاه جوامع، نسبت به سایر روش های حمل - ونقلی اهمیت ویژه ای دارد. شبکه پروازی یکی از اساسیترین اجزای بازار حملونقل هوایی است که تأثیر چشم گیری بر درامد شرکتهای هواپیمایی دارد. برای افزایش کارایی شبکه، وجود یک برنامه ریزی مدون ضروری است. شبکه قطب واقمار به دلیل کاهش هزینه عملیاتی، ایجاد زمینه برای توسعه شبکه پروازی و رقابت، نسبت به شبکههای مختلف، در حملونقل هوایی کاربرد گستردهای دارد. برای طراحی شبکه قطب و اقمار با توجه به تنوع پارامترها و متغیرهای تصمیمگیری و همچنین شکل های مختلف شبکه، مدلهای گوناگونی ارائه شده است. در این پژوهش، مدلی مناسب برای ارزیابی و طراحی شبکه قطبواقمار، تعیین مسیرهای بهینه پروازی و تخصیص ناوگان به این مسیرها ارائه شده است. در مدل طراحیشده، هر دو حالت ارتباط مستقیم و ارتباط از طریق قطب در نظرگرفته میشود و سرانجام، شبکه بهینه با تلفیقی از این دو حالت ارائه میشود. همچنین مدل برای الگوی تقاضای ایران با روش انشعاب و تحدید، حل شده که نتایج نشان میدهد این مدل جوابهای منطقی را درباره ی مسئله ارائه میدهد.
متن کامل [PDF 588 kb]   (3743 دریافت)    

دریافت: 1390/10/11 | پذیرش: 1390/10/11 | انتشار: 1390/10/11

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.