دوره 18، شماره 6 - ( 1397 )                   جلد 18 شماره 6 صفحات 153-143 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zarei A, Hassani A. Evaluation of Recycled Products from Worn Tires Effect on the Mechanical Properties of Concrete Pavement. MCEJ 2018; 18 (6) :143-153
URL: http://mcej.modares.ac.ir/article-16-19487-fa.html
زارعی علی، حسنی ابوالفضل. ارزیابی اثر استفاده از محصولات بازیافتی حاصل از تایرهای فرسوده بر خواص مکانیکی روسازی بتنی. مهندسی عمران مدرس. 1397; 18 (6) :143-153

URL: http://mcej.modares.ac.ir/article-16-19487-fa.html


1- تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، گروه راه و ترابری
2- تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، گروه راه و ترابری ، hassani@modares.ac.ir
چکیده:   (5989 مشاهده)
در این تحقیق از 0 ، 5 ، 10 ، 15 و 20 درصد خرده ­لاستیک، به‌عنوان جایگزین ریزدانه در روسازی بتنی استفاده گردیده است، همچنین در یک حالت دیگر نیم درصد الیاف فلزی حاصل از بازیافت تایرهای فرسوده به این نمونه ­ها افزوده شد و نتایج حاصل از این تحقیق بیانگر این است که مقاومت فشاری نمونه­ های با جایگزینی خرده ­لاستیک به میزان 5 ، 10 ، 15 و 20 درصد خرده­ لاستیک، نسبت به نمونه شاهد، به ترتیب دارای کاهش 6/1 ، 9/36 ، 9/49 و 1/63 درصدی و نمونه ­های با 0 ، 5 ، 10 ، 15 و 20 درصد جایگزینی خرده‌لاستیک و 5/0 % الیاف فلزی، به ترتیب دارای کاهش 3/0 ، 2/11 ، 7/33 ، 5/41 و 3/44 درصدی بوده است، بنابراین مشاهده می­شود که عملکرد بتن حاوی خرده ­لاستیک و الیاف فلزی، ازلحاظ مقاومت فشاری نسبت به نمونه حاوی خرده­ لاستیک به‌تنهایی بهتر بوده و کاهش مقاومت کمتری خواهد داشت و همچنین با جایگزینی 5 ، 10 ، 15 و 20 درصد خرده­ لاستیک در بتن، مقاومت کششی غیرمستقیم آن دارای 5/7 ، 3/15 ، 4/21 و 2/31 درصدی خواهد بود و  با افزودن 5/0 % الیاف فلزی به بتن با جایگزینی 0 ، 5 ، 10 ، 15 و 20 درصد خرده ­لاستیک، مقاومت کششی غیرمستقیم به ترتیب به میزان 8/67 ، 7/46 ، 4/32 ، 8/17 و 5/3 درصد افزایش می ­یابد و این نتیجه حاصل می ­شود که مقاومت کششی بتن، در اثر افزودن الیاف فلزی افزایش و در اثر افزایش میزان جایگزینی خرده ­لاستیک، کاهش خواهد یافت.
متن کامل [PDF 856 kb]   (2542 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشی اصیل (کامل) | موضوع مقاله: راه و ترابری
دریافت: 1397/2/7 | پذیرش: 1397/8/20 | انتشار: 1397/12/24

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.