دوره 10، شماره 2 - ( 1389 )                   جلد 10 شماره 2 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zakeri J A, Esmaieli M, Fathali M. Introducing New Humped Slab Track Superstructure for Obviating the Problems of. IQBQ. 2010; 10 (2)
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-16-109-fa.html
ذاکری جبارعلی، اسماعیلی مرتضی، فتحعلی مسعود. معرفی روسازی نوین "دال خط کوهاندار" برای حل مشکل راه آهن مناطق کویری. مهندسی عمران مدرس. 1389; 10 (2)

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-16-109-fa.html


چکیده:   (2917 مشاهده)
کیده- حرکت ماسههای روان در مناطق کویری از جنبههای مختلف بهویژه صلب شدن لایۀ بالاست روسازی و مسدود شدن خط ریلی، باعث کاهش ایمنی حرکت، کاهش سرعت و در نتیجه افزایش تأخیر قطارها و نیز افزایش هزینۀ نگهداری و بهسازی خط میشود. برای مقابله با حرکت ماسه های روان از درون خطوط ریلی روشهای مختلفی ارائه شده که هر یک به شکلی به حل مشکلات کمک میکند؛ اما هیچیک از روشهای موجود بهطور کامل به حل مشکل نپرداخته است. در این مقاله، به معرفی روسازی جدیدی با نام "دال خط کوهاندار"میپردازیم که ضمن حذف لایه بالاست در روسازی بهکمک خطوط بدون بالاست، مشکل صلبیت لایه بالاست بر اثر حرکت ماسههای روان از خط را نیز حل میکند در این سیستم همچنین با ارتفاعدهی مناسب به ریلها توسط زائده- های بتن آرمه موسوم به کوهان و ایجاد فضای عبور در هندسه روسازی، امکان عبور آزاد ماسه از خط فراهم شده است. برای نشان دادن کارایی سیستم دال خط پیشنهادی در عبور ماسه، شبیهسازی حرکت ماسههای روان از مقطع خط با بهرهگیری از تحلیل سیستمهای دو فازی و بهکارگیری نرم افزار اجزای محدود انجام شده است.
متن کامل [PDF 293 kb]   (4637 دریافت)    

دریافت: ۱۳۸۷/۹/۱۴ | پذیرش: ۱۳۸۹/۲/۱۴ | انتشار: ۱۳۸۹/۱۲/۱۴

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code